2011. július 12., kedd

Játék a fekete fénnyel

Prágában lépten-nyomon a "black light theatre" felirattal találkozunk. Nekem fogalmam sem volt arról, ez mit jelent, és a meglehetősen borsos árú belépőjegy amúgy is óvatosságra intett. Ám két kalandvágyó baszk lánnyal az oldalamon szerencsére nem maradtam ki ebből az élményből sem. Magyarra fordítva csak a kevéssé beszédes "Fekete Színház" kifejezést találtam erre a művészi formára. 
A fluoreszkáló színű kosztümökbe öltözött táncosok tökéletesen fekete háttér előtt táncolnak, illetve mindenféle alakzatokat, eszközöket használnak a tökéletes illúzió megteremtése érdekében. Van, hogy a táncosoknak csak egy lába és keze látszik, és olyan, mintha a levegőben lebegnének, néha fel is emelkednek, koreográfiájuk és a kosztümök segítségével teljesen valószínűtlen vizuális világot teremtenek. Lebilincselő és magával ragadó élmény. A táncos számok között profi pantomim-előadások szórakoztatják a közönséget. Örülök, hogy elmentem, mert ilyet még nem láttam.
Én a Parizska utcában található Black Light Theatre-ben jártam, kb 5000 Ft-os belépővel. (Ennél csak drágábbakat láttunk a városban.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése